Drugi trymestr ciąży

Home » Artykuły » Drugi trymestr ciąży
mamfit8

O czym należy pamiętać w drugim trymestrze ciąży?

drugi trymestr ciąży z DS Studio Pilates

Drugi trymestr zaczyna się od 14 i trwa do 26 tygodnia. W tym czasie nie odczuwasz już mdłości i czujesz się pełna sił. Twoja skóra promienieje, włosy są gęstsze i masz pełno energii. Znasz już płeć swojego maluszka (o ile oczywiście chcesz), a twój brzuszek coraz bardziej odstaje.

Niektóre kobiety już na początku tego trymestru mogą odczuwać pierwsze fikołki swojego lokatora w brzuszku.

Pod koniec tego trymestru maluch ma już 23 cm i waży około 820 g. Dostrzega światło i czuje zapach… Pechem jednak jest, że nie ma tam za dużego wachlarza doznań zapachowych oprócz „zapachu” wód płodowych :)

Mały w tym czasie potrzebuje więcej żelaza, białka, składników mineralnych oraz wapnia i fosforu, tak więc musisz mu dostarczyć:

  • białko (chude ryby, drób ze sprawdzonego źródła z racji obecności antybiotyków),
  • wapń i fosfor (sardynki, nabiał, orzechy laskowe, migdały, płatki owsiane, otręby, siemię lniane, kasza gryczana i jaglana),
  • żelazo (chude czerwone mięso, melasa buraczana, szpinak, amarantus, pełnoziarniste pieczywo, czarna fasola),
  • jod (ryby, tran, orzechy włoskie, ryż ciemny, jabłka),
  • cynk (produkty pełnoziarniste, warzywa strączkowe, pestki dyni i słonecznika, orzechy włoskie),
  • świeże soki z warzyw i owoców, które są źródłem witamin.

Drugi trymestr to też doby czas na podjęcie aktywności fizycznej.

Jeśli lekarz prowadzący nie będzie widział przeciwwskazań, warto zapisać się na zajęcia dedykowane dla przyszłych Mam, a jeżeli nie mamy takiej możliwości, możemy skorzystać z zajęć w klubie fitness pod okiem doświadczonego trenera.

Pamiętajcie jednak, że jeśli w trakcie treningu odczujecie jakikolwiek dyskomfort, należy bez względu na wszystko przerwać ćwiczenia.


Zachęcam przyszłe Mamy do treningu z zestawem ćwiczeń przygotowanych w ramach Programu MamaFit.
Serdecznie zapraszam,
Dominika Szpik
Drugi trymestr ciąży z DS Studio Pilates

Comments are closed.

DS Studio Pilates Kontakt

DS Studio Pilates
PL 31-216 Kraków
ul. Solskiego 9 /14

tel. 664 757 351

zajęcia grupowe tel. 880 717 069

…odkryj miejsce, gdzie Pilates jest pasją

"kameralne miejsce, pełne dobrej energii, w którym można skupić się na pracy ciała oraz odnaleźć chwilę dla siebie..."
- zajęcia grupowe
- treningi personalne
- zajęcia dla kobiet w ciąży
- warsztaty i szkolenia

Trener personalny Pilates: 664 757 351

Umów się na trening personalny!
Cała nasza uwaga zostaje poświęcona tylko Tobie. Ćwiczenia i cel treningu dopasowany do Twoich możliwości.
Dodatkowo możesz skorzystać z konsultacji ze specjalistami w dziedzinach sportu, dietetyki i rehabilitacji.

Wykonanie: © AJ Plus 2014