Dlaczego warto aktywnie przygotować się do porodu?

Home » Artykuły » Dlaczego warto aktywnie przygotować się do porodu?
mamafit

Przygotowanie do porodu – zadbaj aktywnie o formę

Poród to nie lada wysiłek dla naszego organizmu. Jego czas może trwać od 7 nawet do 15 h, tak więc z całą pewnością można go porównać do maratonu, dlatego też warto zadbać o naszą formę w tym okresie.

Aktywność fizyczną w ciąży najlepiej rozpocząć po upływie pierwszego trymestru, a więc od 12 tygodnia ciąży. Pamiętajmy jednak, że nie jest to moment na odchudzanie i robienie formy życia…
Trening musi być średniej intensywności, jednak wielu z Was nastręcza trudności jak to ustalić.
Odpowiedź jest prosta – jeśli podczas treningu pojawia się problem z oddechem i łapie Cię zadyszka to oznacza, że maluch też się męczy, a więc tempo jest zbyt szybkie.

Najlepszym rozwiązaniem jest zapisać się na zajęcia adresowane właśnie do Was, ale wiem, że nie w każdym miejscu znajdziemy takie grupy.

Aktywność fizyczna wpływa korzystnie na Wasze samopoczucie jak i daje mnóstwo benefitów małej istotce.

Oto korzyści płynące z trenowania:

  • Lepsze samopoczucie;
  • Mniejsze ryzyko cukrzycy i otyłości w ciąży;
  • Noworodki Mam, które ćwiczyły uzyskują wyższą punktację w skali Apgara;
  • Poród przebiega szybciej (opanowanie techniki oddechu, która podczas porodu ma kluczowe znaczenie);
  • Płód jest lepiej odżywiony (więcej krwi przepływa przez macicę i łożysko);
  • Po porodzie kobiety ćwiczące znacznie szybciej odzyskują siłę oraz formę;
  • Kobiety rzadziej zapadają na depresję poporodową;
  • Mamy rzadziej odczuwają problemy związane z rosnącym brzuszkiem, a więc bóle kręgosłupa czy stawów.

To tylko niektóre korzyści płynące z aktywnych 9 miesięcy.

Jednak pamiętajmy, że to lekarz prowadzący – a nie trener – podejmuje decyzję czy Wasz stan zdrowia pozwala na udział w aktywności.


Zanim podejmiesz jakiekolwiek działania skonsultuj to ze swoim lekarzem…
Serdecznie zapraszam,
Dominika Szpik
Przygotowanie do porodu z DS Studio Pilates

Comments are closed.

DS Studio Pilates Kontakt

DS Studio Pilates
PL 31-216 Kraków
ul. Solskiego 9 /14

tel. 664 757 351

zajęcia grupowe tel. 880 717 069

…odkryj miejsce, gdzie Pilates jest pasją

"kameralne miejsce, pełne dobrej energii, w którym można skupić się na pracy ciała oraz odnaleźć chwilę dla siebie..."
- zajęcia grupowe
- treningi personalne
- zajęcia dla kobiet w ciąży
- warsztaty i szkolenia

Trener personalny Pilates: 664 757 351

Umów się na trening personalny!
Cała nasza uwaga zostaje poświęcona tylko Tobie. Ćwiczenia i cel treningu dopasowany do Twoich możliwości.
Dodatkowo możesz skorzystać z konsultacji ze specjalistami w dziedzinach sportu, dietetyki i rehabilitacji.

Wykonanie: © AJ Plus 2014