Korzyści płynące z aktywności fizycznej w ciąży z Programem „MamaFit”

Home » Artykuły » Korzyści płynące z aktywności fizycznej w ciąży z Programem „MamaFit”
mamfit7

Zajęcia dla kobiet w ciąży

Okres ciąży to wyjątkowy czas dla przyszłej mamy jak i dla dziecka, dlatego warto wykorzystać aktywnie te 9 miesięcy. W ciele kobiety zachodzi wiele zmian fizycznych, co znacznie wpływa na samopoczucie i poziom energii.

Wiele kobiet w pierwszym trymestrze odczuwa zmęczenie, apatię, chwiejność nastrojów poczynając od śmiechu, a na płaczu kończąc. Związane jest to nie tylko z wielką zmianą jaka nastąpiła w życiu ale przede wszystkim z poziomem hormonów.

aktywność fizyczna w ciąży

Program MamaFit został opracowany tak, aby można było ćwiczyć przez cały okres ciąży, z uwzględnieniem towarzyszących w każdym trymestrze dolegliwości.

Aktywność fizyczna w okresie ciąży

Warto pamiętać, że aktywność fizyczna poprawia funkcjonowanie układu krążenia oraz układu oddechowego, dzięki czemu płód jest lepiej dożywiony, a przyszła mama cieszy się lepszym samopoczuciem.

U kobiet ćwiczących zauważa się przyspieszoną przemianę materii co ogranicza przyrost masy, a dzięki ćwiczeniom zmniejsza się ryzyko cukrzycy, żylaków, rozstępów skóry czy spadku odporności psychicznej.

W Programie MamaFit dużą uwagę poświęca się prawidłowej pracy mięśni dna miednicy, które w ciele kobiety odgrywają kluczowe znaczenie.

Błogosławiony stan dla ducha niekoniecznie oznacza błogosławieństwa dla ciała, które odczuwa przyrost masy oraz związane z tym dolegliwości jak bóle kręgosłupa, skurcze, zgaga, zaparcia oraz kłopoty ze snem.

Zajęcia z Programu Mamafit pozwalają na zminimalizowanie „niebłogosławionych” objawów i powodują znaczną poprawę kondycji naszego kręgosłupa.

Program ma na uwadze przygotowanie fizyczne i psychiczne do porodu, ale też szybki powrót do formy po porodzie, a korzyści z ćwiczeń są tak samo duże dla mamy jak i dla dziecka.

W trakcie ćwiczeń fizycznych zwiększa się ilość krwi przepływającej przez łożysko, co pozytywnie wpływa na rozwój płodu przez cały okres ciąży.

Noworodki mam ćwiczących uzyskują wyższą punktację w skali Apgara i są mniej narażone na otyłość.mamafit

W trakcie ciąży prawidłowo przebiegającej nie ma żadnych przeciwwskazań do ćwiczeń, a Amerykańskie Kolegium Położników i Ginekologów (ACOG) zachęca do podjęcia aktywności w tym okresie.
Jest to bardzo ważne dla zdrowia MATKI I DZIECKA.


Namawiam wszystkie przyszłe Mamy, aby dobrze wykorzystały ten wyjątkowy czas.
Serdecznie zapraszam,
Dominika Szpik
aktywność fizyczna w ciąży DS Studio Pilates

Comments are closed.

DS Studio Pilates Kontakt

DS Studio Pilates
PL 31-216 Kraków
ul. Solskiego 9 /14

tel. 664 757 351

zajęcia grupowe tel. 880 717 069

…odkryj miejsce, gdzie Pilates jest pasją

"kameralne miejsce, pełne dobrej energii, w którym można skupić się na pracy ciała oraz odnaleźć chwilę dla siebie..."
- zajęcia grupowe
- treningi personalne
- zajęcia dla kobiet w ciąży
- warsztaty i szkolenia

Trener personalny Pilates: 664 757 351

Umów się na trening personalny!
Cała nasza uwaga zostaje poświęcona tylko Tobie. Ćwiczenia i cel treningu dopasowany do Twoich możliwości.
Dodatkowo możesz skorzystać z konsultacji ze specjalistami w dziedzinach sportu, dietetyki i rehabilitacji.

Wykonanie: © AJ Plus 2014